9η Επαγγελματική Διημερίδα του Ομίλου Επιχειρήσεων ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης Διαδικτυακά – 12 και 13 Μαρτίου 2022 Συμπεράσματα

9η Επαγγελματική Διημερίδα του Ομίλου Επιχειρήσεων ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης  Διαδικτυακά – 12 και 13 Μαρτίου 2022 Συμπεράσματα

Με διακεκριμένους ομιλητές και «ανατρεπτικές» ομιλίες ολοκληρώθηκε
η 9η Επαγγελματική διημερίδα του ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης

Με τη συμμετοχή έγκριτων ομιλητών από την ακαδημαϊκή και ιατρική κοινότητα, καθώς και στελεχών της φαρμακευτικής αγοράς, ολοκληρώθηκαν, την Κυριακή 13 Μαρτίου, οι εργασίες της διαδικτυακής 9ης Επαγγελματικής Διημερίδας του ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης.

Τις πολύ ενδιαφέρουσες και επίκαιρες ομιλίες που ενθουσίασαν το κοινό παρακολούθησε πλήθος φαρμακοποιών, ιατρών, στελεχών της φαρμακευτικής αγοράς και φοιτητών της Φαρμακευτικής.

Τους συμμετέχοντες διαδικτυακά στην ημερίδα καλωσόρισαν ο πρόεδρος του Δ.Σ. Ομίλου Επιχειρήσεων ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης κ. Λάζαρος Φαρσάκης, και ο γενικός γραμματέας του Δ.Σ. Ομίλου Επιχειρήσεων ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης κ. Σπύρος Νικολαΐδης.

Χαιρετισμούς απηύθυναν ο κ. Απόστολος Βαλτάς, πρόεδρος Δ.Σ. Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου, ο κ. Βασίλης Μπιρλιράκης, πρόεδρος ΟΣΦΕ, και ο κ. Διονύσιος Ευγενίδης, πρόεδρος Δ.Σ. Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, αντιπρόεδρος Δ.Σ. ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης.

Στον χαιρετισμό του ο κ. Βαλτάς τόνισε πως «οι συνεταιρισμοί στην κρίση των μνημονίων ήταν δίπλα στα φαρμακεία. Τώρα που πέρασαν τα δύσκολα χρόνια και εμείς πρέπει να στηρίξουμε τους συνεταιρισμούς. Δίνουν αγώνα όχι επιβίωσης αλλά και εκσυγχρονισμού».

Και συνέχισε πως «οι δηλώσεις του υπουργού Υγείας ότι θα μειωθούν κι άλλο οι τιμές των φαρμάκων, θα πρέπει να μας βοηθήσουν, και τους συνεταιριστές αλλά κι εμάς τους συνδικαλιστές, να καταλάβουμε γιατί πρέπει να πάμε σε άλλη γραμμή πλεύσης στα φαρμακεία».

«Δύο χρόνια της πανδημίας το δίκτυο των 10.500 σημείων που είναι τα φαρμακεία σε όλη τη χώρα απέδειξαν ότι και κατηρτισμένοι είμαστε και εξειδικευμένοι είμαστε και εκσυγχρονισμένοι είμαστε, και μπορούμε να στηρίξουμε συστήματα και δομές υγείας. Η παροχή υπηρεσίας απαιτεί μία άλλη κουλτούρα που θα τη διαχωρίζει από τη λογική της πώλησης. Είναι κάτι διαφορετικό που επιβεβαιώνει τον επιστημονικό μας ρόλο» κατέληξε ο κ. πρόεδρος του ΠΦΣ.

Κατά τη διάρκεια των ομιλιών αναπτύχθηκαν και παρουσιάστηκαν τα παρακάτω:

Ενότητα Ι: «Η προσφορά του φαρμακείου στη διαχείριση και αντιμετώπιση της πανδημίας»

Η ενότητα ξεκίνησε με την ομότιτλη ομιλία του προέδρου του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, μέλους της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για την πανδημία, κ. Αθανάσιου Εξαδάκτυλου, τον οποίο και προλόγισε ο κ. Διονύσιος Ευγενίδης, πρόεδρος Δ.Σ. Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, αντιπρόεδρος Δ.Σ. ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Εξαδάκτυλος αναφέρθηκε εκτενώς σε όσες προκλήσεις και νέες ανάγκες είχαν να αντιμετωπίσουν οι επιστήμονες υγείας λόγω της πανδημίας, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά και στην ουσιαστική προσφορά των φαρμακοποιών στη διαχείρισή της.

Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε πως τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης αποδείχθηκαν ανεπαρκή, τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης βρέθηκαν σε πολλές περιπτώσεις να παίζουν έναν αντίθετο ρόλο από αυτόν τον οποίο θα αναμέναμε κι έμενε ως αποκλειστικό σημείο αναφοράς οι συμβουλές εμπιστοσύνης. Κύριοι πόλοι για τις συμβουλές εμπιστοσύνης ήταν το ιατρείο και το φαρμακείο, που απέτρεψαν τους ασθενείς από τη χωρίς λόγο κατανάλωση σκευασμάτων.

Στη φάση που η χώρα ξεκίνησε τα μαζικά τεστ «Εκεί τα φαρμακεία έπαιξαν έναν διπλό ρόλο.  Διένεμαν δωρεάν τα self tests στους δικαιούχους, κάτι το οποίο θα ήταν πάρα πολύ δύσκολο να το κάνει κάποια άλλη αλυσίδα».

Σε ό,τι αφορά τον εμβολιασμό, ο κ. Εξαδάκτυλος ανέφερε πως «γνωρίζουμε όλοι ότι εκατομμύρια ραντεβού συμπολιτών μας έχουν κλειστεί από τους φαρμακοποιούς, πολύ περισσότερα από ό,τι από τα ΚΕΠ. Οι παροτρύνσεις προς εμβολιασμό από τα ελληνικά φαρμακεία συνέβαλλαν στη διενέργεια πολλών εμβολιασμών».

Και τόνισε ότι «Το φαρμακείο έχει άλλη δυνατότητα και άλλη διείσδυση στην ελληνική κοινωνία. Το μεγάλο πλεονέκτημα όμως του ελληνικού φαρμακείου είναι ο Έλληνας φαρμακοποιός, ο οποίος έχει την απόλυτη ευθύνη για να δημιουργήσει τη σχέση εμπιστοσύνης που χρειάζεται με τους ανθρώπους που εμπιστεύονται τις υπηρεσίες του και την επιστημονική του γνώση και κατάρτιση την οποία την προσφέρει ανά πάσα ώρα και στιγμή καθώς τις περισσότερες από τις ώρες λειτουργίας του φαρμακείου είναι παρών».

Στη συνέχεια τον λόγο για τον συντονισμό των ομιλιών έλαβε ο κ. Σπύρος Νικολαΐδης, γενικός γραμματέας Δ.Σ. Ομίλου Επιχειρήσεων ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης

«Κυβερνο-Βιοασφάλεια και αναδυόμενες παγκόσμιες απειλές ως νέες προκλήσεις για τα φαρμακεία»

Μιλώντας για το φαρμακείο στις παγκόσμιες απειλές, ο κ. Αθανάσιος Μποζίνης, διεθνολόγος – οικονομολόγος, επίκουρος καθηγητής «Παγκόσμιας Πολιτικής Οικονομίας και Νέων Τεχνολογιών – Βιοασφάλειας» στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, επισήμανε ότι πρέπει:

  • να δημιουργηθούν νέες στρατηγικές προσαρμογής στη νέα Ψηφιακή Εποχή (κυβερνοεπιθέσεις, προσωπικά ιατρικά δεδομένα και βιομετρικά δεδομένα),
  • να βελτιωθεί η διαδικασία λήψης αποφάσεων όταν υπάρχει μια έκτακτη κρίση,
  • να δημιουργηθούν στρατηγικές πρόσβασης στο παγκόσμιο εμπόριο και την παγκόσμια βιοτεχνολογία,
  • να υπάρχει άμεση συνεργασία με κέντρα έρευνας και τεχνολογίας και
  • να τοποθετηθούν τα φαρμακεία ως κύρια δομή στις στρατηγικές ιατρικής των καταστροφών.

«COVID 19 και Ξηροφθαλμία»

Στις λειτουργίες της δακρυϊκής στοιβάδας αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Δημήτριος Μικρόπουλος, χειρουργός οφθαλμίατρος, διδάκτορας ΑΠΘ. Πιο συγκεκριμένα:

  • Συμβάλλει στον σχηματισμό λείας διαθλαστικής επιφάνειας, που προσφέρει καλύτερη οπτική λειτουργία.
  • Συμβάλλει στη διατήρηση της οφθαλμικής επιφάνειας, ώστε να αποφευχθεί τυχόν αίσθηση δυσφορίας.
  • Λειτουργεί ως ασπίδα ασφαλείας για φλεγμονώδεις και περιβαλλοντικούς παράγοντες.
  • Συμβάλλει στην υγιή λειτουργία των επιθηλιακών κυττάρων.

Ο καύσος, ο κνησμός, το αίσθημα ξένου σώματος, η ξηρότητα, η φωτοφοβία, τα βαριά βλέφαρα και η κόπωση είναι συμπτώματα ξηροφθαλμίας και, σε αυτές τις περιπτώσεις, υπάρχει ανάγκη για υποκατάστατα δακρύων που σταθεροποιούν τη δακρυϊκή στοιβάδα. Το Cationorm μειώνει τα συμπτώματα οφθαλμικής δυσφορίας στην ξηροφθαλμία, χρησιμοποιώντας μοναδικά, θετικά φορτισμένα λιπώδη νανοσταγονίδια για να σταθεροποιήσει και τις τρεις στοιβάδες του δακρυϊκού φιλμ.

«Νέος πρωτότυπος συνδυασμός Παρακεταμόλης 500mg & Ιβουπροφαίνης 150mg σε 1 μόνο δισκίο, για 1η φορά στην Ελλάδα. Gopain από την ELPEN»

Ο κ. Θανάσης Λουτριώτης, medical advisor ELPEN, επισήμανε πως ο πόνος είναι μια πολυπαραγοντική κατάσταση. Μπορεί να εξαρτάται από το φύλο, τη φυλή, την ηλικία, την εθνικότητα, το κοινωνικο-οικονομικό προφίλ, τη συναισθηματική κατάσταση, τους γονιδιακούς παράγοντες και την πρότερη εμπειρία.

Αναφερόμενος στα αναλγητικά, επισήμανε πως «κανένα αναλγητικό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί τέλειο και κανένα δεν προορίζεται για όλα τα είδη του πόνου. Κάθε αναλγητικός παράγοντας παρουσιάζει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Το κλινικό αποτέλεσμα μιας αναλγητικής θεραπείας ίσως θα μπορούσε να βελτιωθεί με έναν συνδυασμό αναλγητικών. Η βασική λογική πίσω από την ανάπτυξη συνδυασμών αναλγητικών είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας και η επίτευξη χαμηλής τοξικότητας.

Σε ό,τι αφορά το Gopain, ο κ. Λουτριώτης επισήμανε πως παρουσιάζει 30% ισχυρότερη αναλγητική δράση σε σύγκριση με τις μονοθεραπείες παρακεταμόλης και ιβουπροφαίνης, εμφανίζει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα με τη μικρότερη συγκέντρωση του αναλγητικού παρακεταμόλης και του αντιφλεγμονώδους ιβουπροφαίνης ανά δισκίο, δρα γρήγορα, καθώς εμφανίζει ταχύτερη έναρξη από οποιοδήποτε από τα δύο ενεργά συστατικά του, και είναι πιο εύκολο στη χρήση από την εναλλαγή των μονοθεραπειών.

«ΟΦΕΤ: Εξελίξεις και καινοτόμες προτάσεις του Ομίλου για τη σύγχρονη φαρμακευτική φροντίδα»

Στην ολοκληρωμένη σειρά συμπληρωμάτων διατροφής Tonosan από τη Unipharma αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της η κυρία Αγγελική Ζακούλα, pharmacist, MSc, product manager OTC / Medico-Marketing Specialist. Πρόκειται για μια σειρά προϊόντων που αξιοποιεί βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία για βέλτιστη αποτελεσματικότητα, με σεβασμό στη μοναδικότητα του ατόμου και τις εξατομικευμένες ανάγκες του.

Μήνυμα του Tonosan είναι «ένα για κάθε ανάγκη» και έχει 11 κωδικούς: για μνήμη, για αποτοξίνωση, για ομορφιά, για άθληση κ.ά. Απαντώντας στο ερώτημα «ποιοι οι λόγοι επιλογής των συμπληρωμάτων διατροφής Tonosan;» η κυρία Ζακούλα τόνισε πως:

  • Στηρίζονται σε έγκυρα και επαρκή δεδομένα.
  • Οι φαρμακοτεχνικές μορφές τους καθορίζονται από την επίτευξη της μέγιστης δυνατής απορρόφησης και βιοδιαθεσιμότητας.
  • Παράγονται στην Ελλάδα από την αρχή ως το τέλος και κάτω από αυστηρά πρωτόκολλα GMP.
  • Βασίζονται στα πιο σύγχρονα δεδομένα για τις διατροφικές ανάγκες.

Ενότητα ΙΙ: «Νέες τάσεις σε φαρμακευτική φροντίδα και υπηρεσίες: διαχείριση χρόνου, χώρου και γνώσεων»

Τη δεύτερη ενότητα συντόνισαν οι κ.κ. Σπύρος Νικολαΐδης, γενικός γραμματέας του Δ.Σ. του Ομίλου Επιχειρήσεων ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης, Αργύρης Αργυρόπουλος, μέλος Εποπτικού Συμβουλίου Ομίλου Επιχειρήσεων ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης, και Σιδερής Γρηγοριάδης, μέλος Δ.Σ. Ομίλου Επιχειρήσεων ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης

«2 χρόνια πανδημία: Η επόμενη μέρα για το Φαρμακείο»

Ο κ. Αλέξανδρος Δεληκούρας, σύμβουλος επιχειρήσεων PhD MBA, αναφέρθηκε στο φαρμακείο κατά τη διάρκεια της πανδημίας εστιάζοντας στην επόμενη μέρα και τις προτεραιότητες που πρέπει να θέσουν οι φαρμακοποιοί. Πιο συγκεκριμένα:

  • Η χρηματοοικονομική «υγεία» της επιχείρησης (κερδοφορία και ρευστότητα)
  • Ο ψηφιακός μετασχηματισμός
  • Η βιώσιμη ανάπτυξη
  • Οι νέες υπηρεσίες

Βασική προτεραιότητα όμως, όπως επισήμανε ο κ. Δεληκούρας, αποτελεί το ανθρώπινο δυναμικό που αποδείχτηκε ότι είναι η «καρδιά» του φαρμακείου, όπως και κάθε επιχείρησης. Σε αυτό πρέπει να επενδύσει το φαρμακείο, τόσο χρήματα όσο και χρόνο, για να χτίσει μια καλή ομάδα και να την οργανώσει. Το σημαντικό είναι να γίνεται αξιολόγηση της ομάδας και παράλληλα ανταμοιβή της.

Συμπερασματικά, το φαρμακείο πρέπει να είναι μια σύγχρονη, εξελισσόμενη επιχείρηση που θα έχει σύγχρονη επιχειρηματική σκέψη.

«Marketing Back to Basics (Case Studies για Φαρμακοποιούς

H κυρία Ντανιέλα Μάλο, Marketing manager ΒΙΑΝ ΑΕ, πρόεδρος Ελληνικής Εταιρίας Φαρμακευτικού Management (ΕΕΦαΜ), M.Sc. Marketing and Communication with New Technologies, επισήμανε πως το Marketing έχει εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια και αναφέρθηκε στα 4Ps: Product, Place, Price και Promotion.

Η κυρία Μάλο επισήμανε ότι ανάλογα με τον κύκλο ζωής που βρίσκεται ένα προϊόν ή ένα brand καθορίζεται η στρατηγική marketing και οι ενέργειες. Επιπλέον, πρέπει να γίνεται αξιολόγηση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου είτε με την εισαγωγή νέων προϊόντων/κωδικών, είτε με την αναζωογόνηση προϊόντων, είτε με την κατάργηση προϊόντων.

Σε ό,τι αφορά τις φαρμακαποθήκες, τόνισε πως «η σημασία του ρόλου τους αναδεικνύεται από τη δυνατότητά τους να λειτουργούν ως έμμεσος «χρηματοδότης» κεφαλαίου κίνησης των φαρμακείων, μέσω της διατήρησης αποθεμάτων και της πιστωτικής πολιτικής που ακολουθούν».

«Long Covid Syndrome»

Αναφερόμενος στο «Long Covid Syndrome», ο κ. Συμεών Μεταλλίδη, αναπληρωτής καθηγητής Παθολογίας – Λοιμωξιολογίας ΑΠΘ, υπεύθυνος του κέντρου αναφοράς για τον κορονοϊό στο ΑΧΕΠΑ, επισήμανε πως «Είναι ένας ορισμός που έχει χρησιμοποιηθεί για να περιγράψει σημεία και συμπτώματα τα οποία συνεχίζουν να υφίστανται ή να αναπτύσσονται μετά την οξεία λοίμωξη από covid. Περιλαμβάνει είτε συνεχόμενα συμπτώματα, είτε post covid σύνδρομο».

Διευκρίνισε δε ότι:

  • Οξεία λοίμωξη είναι σημεία και συμπτώματα τα οποία διαρκούν μέχρι 4 εβδομάδες.
  • Συνεχόμενα συμπτώματα covid-19 είναι αυτά που διαρκούν από 4 έως 12 εβδομάδες.
  • Post covid σύνδρομο είναι αυτά που αναπτύσσονται ή και συνεχίζουν για έως περισσότερες από 12 εβδομάδες και δεν μπορούν να εξηγηθούν από μια εναλλακτική διάγνωση.

Όλα τα παραπάνω περιλαμβάνονται στο σύνδρομο που ονομάζουμε long covid. Η εκτενής ομιλία του κ. Μεταλλίδη προκάλεσε μεγάλο επιστημονικό ενδιαφέρον στο κοινό.

SYFA UPGRADE STATUS UPDATE  

Η πρώτη μέρα των εργασιών έκλεισε με την παρουσίαση των καινοτομιών του ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης από τους κ.κ. Λάζαρο Φαρσάκη, πρόεδρο Δ.Σ. του Ομίλου Επιχειρήσεων ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης, και Σπύρο Νικολαΐδη, γενικό γραμματέα Δ.Σ. Ομίλου Επιχειρήσεων ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης. Όπως ανέφεραν, το νέο εταιρικό video με τίτλο «Δύναμη Συνεργασίας» επιθυμεί να επανασυστήσει τον ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης του σήμερα ως μια από τις πιο σύγχρονες φαρμακαποθήκες στην Ευρώπη, μια από τις 50 μεγαλύτερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, έναν πρωτοπόρο συνεταιρισμό φαρμακοποιών που εξελίσσεται συνεχώς. Παράλληλα, το video επιθυμεί να επικεντρωθεί στον πυρήνα και στην αλήθεια του Συνεταιρισμού που δεν είναι άλλη από τη δύναμη της συνεργασίας.

Και τόνισαν πως «Η ισχύς εν τη ενώσει είναι στο DNA του ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης, ενός συνεταιρισμού από τους φαρμακοποιούς για τους φαρμακοποιούς, με ξεκάθαρο στόχο τη βελτίωση της κοινωνικής θέσης και της ποιότητας ζωής τους και την εξύψωση του φαρμακευτικού λειτουργήματος».

Στη συνέχεια, οι κ.κ. Φαρσάκης και Νικολαΐδης παρουσίασαν το “SYFA Upgrade Status Update” και το πλάνο αναβάθμισης (upgrades) σε όλα τα επίπεδα:

  • Management upgrade (νέο οργανόγραμμα, νέο μοντέλο διοίκησης, νέο πλάνο επιχειρησιακής συνέχειας)
  • Infrastructure update (νέο πλάνο αναβάθμισης υποδομών)
  • Quality upgrade (νέες πιστοποιήσεις και πρωτόκολλα ασφαλείας, μέτρα διαχείρισης Covid-19)
  • Procurement upgade (νέες συνεργασίες, διεύρυνση κωδικολογίου, αυτοματοποίηση παραγγελιών)
  • Commercial upgrade (νέα στρατηγική Ιδιωτικής ετικέτας Συνεταιρισμού, νέες κατηγορίες, νέοι κωδικοί, ανανέωση συσκευασιών, αναβάθμιση υπηρεσιών Hotspot και Category Management)
  • Logistics upgrade (συνεργασίες σε νέους νομούς, νέα δρομολόγια)
  • Customer Service Upgrade (ιχνηλασιμότητα παραγγελιών, αναβάθμιση eOrder)
  • Ηuman Rerources Upgrade (εσωτερική επιθεώρηση, εκπαιδεύσεις προσωπικού)
  • Marketing Upgrade (νέα εταιρική ταυτότητα, νέα στρατηγική CRM, ενέργειες digital marketing, event marketing, internal marketing, πλάνο ΕΚΕ)

Ενότητα ΙΙΙ: «Προκλήσεις για το φαρμακείο του μέλλοντος»

Τη δεύτερη ενότητα συντόνισαν οι κ.κ. Σπύρος Νικολαΐδης, γενικός γραμματέας Δ.Σ. Ομίλου Επιχειρήσεων ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης, Αλεξάνδρα Μαρτσικάλη, μέλος Δ.Σ. Ομίλου Επιχειρήσεων ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης, και Θεόδωρος Βαλαρούτσος, προϊστάμενος εποπτικού συμβουλίου Ομίλου Επιχειρήσεων ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης.

«Τα φαρμακεία στην ψηφιακή εποχή: σύγχρονα digital εργαλεία»

Τις εργασίες της ημέρας ξεκίνησαν με την ομιλία της κυρίας Ειρήνης Μπούχλια, Managing director, MMS ADVERTISING, η οποία αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο φαρμακείο στην ψηφιακή εποχή και στα σύγχρονα digital εργαλεία που μπορεί να χρησιμοποιήσει. Πιο συγκεκριμένα, ανέπτυξε την ψηφιακή προώθηση μέσα από

  • ηλεκτρονικό κατάστημα – e-shop: τα πλεονεκτήματα είναι η αύξηση των εσόδων, η ραγδαία διεύρυνση του πελατολογίου, η 24ωρη ενεργή παρουσία, η δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης με το κοινό.
  • Blog: συμπληρώνει την παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, βελτιώνει το SEO της ιστοσελίδας και βελτιώνει τη σχέση με τους πελάτες
  • Social media: Τα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Instagram αποτελούν ιδανικά εργαλεία για τη δημιουργία μιας σταθερά πιστής κοινότητας πελατών και δυνητικών πελατών/ακολούθων του φαρμακείου.
  • Email marketing: στους βασικούς κανόνες του είναι ο νόμιμος τρόπος απόκτησης της διεύθυνσης email του κάθε παραλήπτη, η δυνατότητα του παραλήπτη να σταματήσει να λαμβάνει τα διαφημιστικά email όποτε το θελήσει και η ευκολία εγγραφής.
  • Newsletter: άμεση μετάδοση των πληροφοριών στον παραλήπτη και εξοικονόμηση χρόνου, καθώς υπάρχει η δυνατότητα αποστολής ταυτόχρονα σε πολλούς παραλήπτες.

«Ο Φαρμακοποιός αποτελεσματικός Μάνατζερ που φλερτάρει με Ηγέτη. Ο δεκάλογος που υπερνικά τον μονόλογο»

Ο κ. Πάνος Αλμυράντης, γενικός διευθυντής του Grand Hyatt Athens και αντιπρόεδρος του European Hotel Managers Association, αναφέρθηκε εκτενώς, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, στον δεκάλογο που υπερνικά τον μονόλογο, αναπτύσσοντας την αυτοπεποίθηση, την ανοχή-αποδοχή, την αυτογνωσία, την αφοσίωση, την ανθεκτικότητα, την ελευθερία, τον εκνευρισμό, την υπομονή, την εκπαίδευση και το πώς αυτά τα στοιχεία επηρεάζουν τόσο τον καθένα ξεχωριστά όσο και την ομάδα στην οποία δραστηριοποιείται και εξελίσσεται. Προτάσεις «κλειδιά»:

  • «Μην είσαι αρνητικός»
  • «Μην παραμένεις κολλημένος σε αυτά που δεν κάνεις καλά».
  • «Ξεδίπλωσε τα δυνατά σου σημεία»
  • «Ενίσχυσε τις γνώσεις και τις δεξιότητές σου»
  • «Βάλε Στόχους»
  • «Μάθε να ακούς»

«Προϊόντα Ιδιωτικής Ετικέτας»

Στην ομιλία του ο κ. Γιώργος Καλπακίδης, διευθυντής Ιδιωτικής Ετικέτας Ελλάδος της FARCOM, έκανε μία συνοπτική παρουσίαση της εταιρείας Farcom Α.Ε., αναφέρθηκε στην πορεία και τις τάσεις των προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας, και ανέπτυξε τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες τους.

Συμπερασματικά ανέφερε ότι:

  • Σημαντικό μερίδιο πώλησης καλλυντικών προϊόντων υπάρχει μέσω του καναλιού του φαρμακείου.
  • Πρέπει να γίνει εκμετάλλευση της συγκυρίας του covid για να διατηρηθεί και να αναπτυχθεί περισσότερο το φαρμακείο ως βασικό σημείο πώλησης καλλυντικών.
  • Το σημαντικότερο πλεονέκτημα είναι η εκμετάλλευση και ανάδειξη του expertise και της προστιθέμενης αξίας του φαρμακοποιού στην πώληση των καλλυντικών προϊόντων.
  • Υπάρχουν σημαντικά πλεονεκτήματα από την ανάπτυξη καλλυντικών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Είναι μια τάση η οποία θα αναδειχθεί τα επόμενα χρόνια, αλλά χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή σε όλες τις απαιτούμενες παραμέτρους για την ανάπτυξη καλλυντικών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

«Σύστημα διαχείρισης ατοπικού δέρματος – Bepanthene Eczema & Bepanthene Sensidaily»

«Η χρόνια Ατοπική Δερματίτιδα είναι συνδυασμός αλληλεπιδράσεων διαφόρων παραγόντων όπως: διαταραγμένη λειτουργία δερματικού φραγμού, ανοσολογικοί παράγοντες, περιβαλλοντικοί παράγοντες και γενετική προδιάθεση» επισήμανε η κυρία Αλίκη Ζέρβα, υπεύθυνη Ιατρικών Υποθέσεων, Consumer Health, Bayer Hellas. Μιλώντας για την ολιστική προσέγγιση του ατοπικού δέρματος, αναφέρθηκε στα προϊόντα Bepanthene Eczema & Bepanthene Sensidaily. Αναλυτικότερα:

Bepanthene Eczema (κατά τη διάρκεια των εξάρσεων): χωρίς κορτίζονη, ανακούφιση από τον κνησμό εντός 30 λεπτών, ανακούφιση από το ερύθημα και επανόρθωση του επιδερμικού φραγμού

Bepanthene Sensidaily (μεταξύ των εξάρσεων): διατήρηση του δέρματος χωρίς εξάρσεις για τουλάχιστον 3 μήνες, με πρεβιοτικό και φυσικά έλαια, υποστήριξη του μικροβιώματος της επιδερμίδας, κλινικά και παιδιατρικά ελεγμένο και ενυδάτωση μακράς διάρκειας

«Τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη στην αντιμετώπιση του οξέος πόνου»

Ο πόνος αποτελεί την κυριότερη αιτία ζήτησης υπηρεσιών υγείας και αυτοθεραπείας. Ο ρόλος του φαρμακοποιού στην αντιμετώπιση του πόνου είναι κομβικός λόγω της ευκολότερης, ταχύτερης και οικονομικότερης πρόσβασης. Τα αντιφλεγμονώδη μαζί με την παρακεταμόλη αποτελούν τα συχνότερα χορηγούμενα φάρμακα από τον πάγκο του φαρμακείου. Αποτελούν μια ετερογενή ομάδα φαρμάκων με παρόμοια αποτελεσματικότητα. Παρόλη την αδιαμφισβήτητη αποτελεσματικότητά τους, τα αντιφλεγμονώδη μπορεί να παρουσιάσουν σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες (γαστρεντερικές, νεφρικές, καρδιαγγειακές, ηπατικές κ.τ.λ.) ή/και αλληλεπιδράσεις με άλλα φάρμακα (αντιαιμοπεταλιακά, αντιπηκτικά, κορτιζόνη) που λαμβάνει ο ασθενής.

Στην ομιλία του κ. Δημήτριου Αποστολίδη, ειδικού παθολόγου Msc δόθηκαν σαφείς και συγκεκριμένες οδηγίες και συστάσεις χορήγησης και αποφυγής χορήγησης των αντιφλεγμονωδών φαρμάκων σε διάφορες κατηγορίες ασθενών.

Στρογγυλό τραπέζι «Οι Συνεταιρισμοί Φαρμακοποιών μπροστά στη “νέα κανονικότητα” των φαρμακείων»

Οι εργασίες της διημερίδας έκλεισαν με το στρογγυλό τραπέζι «Οι Συνεταιρισμοί Φαρμακοποιών μπροστά στη “νέα κανονικότητα” των φαρμακείων», στο οποίο συμμετείχαν οι κ.κ. Λάζαρος Φαρσάκης, πρόεδρος Δ.Σ. του Ομίλου Επιχειρήσεων ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης, Σπύρος Νικολαΐδης, γενικός γραμματέας Δ.Σ. του Ομίλου Επιχειρήσεων ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης, και Θανάσης Μουχτής, γενικός διευθυντής Ομίλου ΠΕΙ.ΦΑ.ΣΥΝ. Κατά τη διάρκειά του, επισήμαναν την ανάγκη συνεργειών μέσα στο σύγχρονο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί μετά την πανδημία και την προοπτική ενίσχυσης ενός μετώπου συνεργασίας τους.

Ο κ. Θανάσης Μουχτής στην ομιλία του έκανε λόγο για επιστροφή στο δόγμα της αυτάρκειας για την κάθε χώρα – το φαρμακείο και ο φαρμακοποιός θα έχει έναν νέο ρόλο. Ιδιαίτερης σημασίας είναι

  • η παροχή κλινικών υπηρεσιών με δυνατότητα να συμβάλλει στη μεγιστοποίηση των θεραπευτικών επιλογών και
  • η διαχείριση του μείγματος των αγορών των αποθεμάτων, το μάρκετινγκ και η προώθηση των καταναλωτικών προϊόντων, η οικονομική λειτουργία και το cash flow (ρευστότητα) της επιχείρησης.

Βασικά σημεία της ομιλίας του κ. Μουχτή ήταν ότι:

  • «Πάνω απ’ όλα είναι το φαρμακείο και τι κάνουμε εμείς για να υπηρετήσουμε το φαρμακείο».
  • «Οι συνεταιρισμοί των φαρμακοποιών να βοηθήσουν τα φαρμακεία δίνοντας εργαλεία και υπηρεσίες για την εξέλιξή τους. Μπορούν να βοηθήσουν με πλατφόρμες το φαρμακείο να διαχειριστεί τα οικονομικά του, τις αγορές του».
  • «Θα πρέπει να πάμε σε συνεργασίες, σε συνενώσεις φαρμακείων. Φαίνεται να είναι μονόδρομος για να υπάρξει σημαντική ισχυροποίηση του ελληνικού φαρμακείου».
  • «Όπως μιλάμε για συνεργασίες και για συνενώσεις φαρμακείων, απαιτούνται και στενές συνεργασίες και συνενώσεις μεταξύ των συνεταιρισμών ούτως ώστε να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε με επάρκεια το μετασχηματισμό των φαρμακείων. Δεν αρκεί πλέον να παίζουμε αυτό τον ρόλο της παραδοσιακής φαρμακαποθήκης, αλλά να παρέχουμε υπηρεσίες υποστήριξης σε αυτό το νέο μοντέλο του φαρμακείου και να σταθούμε απέναντι στον ανταγωνισμό από τους άλλους κλάδους».
  • «Όπως ο ιδιώτης έχει δικαίωμα να μπει σε οποιαδήποτε γεωγραφική περιοχή και να δραστηριοποιείται και δεν του το απαγορεύει κανένας, θεωρώ ότι αντίστοιχα πρέπει να υπάρχει αυτή η δυνατότητα και για τους συνεταιρισμούς, γιατί το μόνο το οποίο θα κάνει είναι να βελτιώσει τις υπηρεσίες όλων των συνεταιρισμών»

«Οι δύο συνεταιρισμοί συγκλίνουμε σε πάρα πολλά θέματα και βλέπουμε με τον ίδιο τρόπο την αγορά» επισήμανε ο πρόεδρος Δ.Σ. του Ομίλου Επιχειρήσεων Συνεταιρισμού Φαρμακοποιών Θεσσαλονίκης κ. Λάζαρος Φαρσάκης.

Βασικά σημεία που τόνισε στην ομιλία του ο κ. Φαρσάκης ήταν:

  • «Αλυσίδες φαρμακείων κάτω από την σκέπη κάποιου μεγάλου, πχ συνεταιρισμού»
  • «Το φαρμακείο να είναι συνδεδεμένο online με την φαρμακαποθήκη του, με τον φαρμακοποιό να μην ασχολείται καθόλου με την παραγγελία του. Θα βλέπει ο υπεύθυνος της φαρμακαποθήκης τις πωλήσεις του φαρμακείου και ανάλογα θα στέλνει την παραγγελία του».
  • «Είναι βέβαιο μετά από κάποιο χρονικό διάστημα τα μικρά φαρμακεία θα εξαλειφθούν. Πώς θα κρατηθούν; Μόνο με τη συνεργασία. Μόνο με τη συγχώνευση. Μόνο με την αλυσίδα».
  • «Οι συνεταιρισμοί έχουν φτάσει σ’ ένα τέτοιο επίπεδο τεχνογνωσίας που μπορούν να προχωρήσουν και να δώσουν το παράδειγμα και την ώθηση και στα φαρμακεία».

Ακόμα, ο κ. Φαρσάκης επισήμανε πως «συνεχίζουμε να ψαχνόμαστε και βρισκόμαστε κοντά κάποιοι συνεταιρισμοί, γιατί έχουμε ίδιες ιδέες, ίδιες ανάγκες. Αναφέρομαι σε μικρά σχήματα που μπορούν να δράσουν και να έχουμε αναφορά στο πανελλήνιο». Και κατέληξε ότι «το τοπικό για μένα έχει τελειώσει ακόμη και στα πλαίσια δύο τριών νομών που δραστηριοποιούμαστε εμείς».

Ο κ. Σπύρος Νικολαΐδης, γενικός γραμματέας του ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε στο εγχείρημα της ΠΑΝΣΥΦΑ/LOGI SCOOP, το οποίο δεν τελεσφόρησε στο επίπεδο και στο βαθμό που αυτή τη στιγμή τα φαρμακεία έχουν ανάγκη. «Χρειάζεται στις μάχες να υπάρχουν ευέλικτες μικρές μονάδες για καλύτερο συντονισμό, καλύτερη επικοινωνία και καλύτερη απόδοση».

Ο κ. Νικολαΐδης τόνισε την ανάγκη των συνεργειών λέγοντας ότι στην Ελλάδα πρέπει να υπάρξει ένα νεότερο σχήμα. Πως θα μπορούσε για παράδειγμα ο ΣΥΦΑ Θεσσαλονίκης και ο ΠΕΙΦΑΣΥΝ να δημιουργήσουν «μία εταιρεία άλλου σκοπού, τρίτη εταιρεία που να μπορέσει να επιχορηγηθεί από την πολιτεία και να έχει ως μοναδικό σκοπό να φέρει σε πανελλήνιο επίπεδο τις υπηρεσίες πρωτοβάθμιας».

Επιπλέον, μιλώντας για την απουσία στην ιντερνετική πώληση των συνεταιρισμών και των συνεταιρισμένων φαρμακοποιών, επισήμανε πως «εάν αυτό θα μπορούσε να πιάσει διανομή και χώρο σε όλη την επικράτεια τότε θα ήταν ένα ισχυρό εργαλείο».

Για οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με τη διημερίδα μπορείτε να απευθυνθείτε στην κα Έλλη Λίμπου, Διευθύντρια Marketing του Ομίλου Επιχειρήσεων ΣΥ. ΦΑ. Θεσσαλονίκης, στο marketing@syfathess.gr.

Τη Διημερίδα οργάνωσε η εταιρεία Noufio Communication Services.

Χρυσοί χορηγοί: ΒΙΑΝ – ΒΙΑΝΕΞ

Χορηγοί Επικοινωνίας:

PharmaTeam, Farmakopoioi, Pharmacorner